چگونگی پاسخ ایران به حمله احتمالی!
بی بی سی فارسی
خبر سازان
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید امیدواریم در خدمت رسانی به شما دوست گرامی کوشا باشیم این وبلاگ به طور هوشمند تبادل لینک میکند اگر مایلید لینک کنید به تبادل لینک هوشمند رفته و ما را با این ادرس و عنوان بی بی سی نیوز لینک کنید. نظر یادتون نره.با عرض معذرت بعضی مطالب در سایت نمایش داده نمی شود.اگر پیگیر مطلب خواصی هستید میتونید با مراجعه به این سایت مطلب مورد نظرتونو پیدا کنید با تشکر مدیریت سایت:نادیا
آخرین مطالب
نويسندگان
چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:چگونگی,پاسخ,ایران,حمله,احتمالی, :: 6:21 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر

چگونگی پاسخ ایران به حمله احتمالی

 پاسخ ایران به حمله احتمالی
گذشته از هویت اجراکنندگان سناریو احتمالی جنگ علیه ایران، این کشور گزینه های متعددی را برای پاسخگویی در نظر خواهد گرفت.


به گزارش خبرگزاری مهر، ناجی البستانی تحلیلگر لبنانی در مقاله ای که ازسوی  النشره منتشر شده به پاسخ احتمالی ایران به حمله احتمالی آمریکا و رژیم صهیونیستی پرداخته است.

در این گزارش آمده است: پاسخ احتمالی ایران به چنین حمله ای شامل مسائل ذیل می شود؛

نخست: بمباران اسرائیل با موشکهای زمین زمین دوربرد که مهمترین آنها می تواند موشکهای پشرفته شهاب 3 باشد. باید توجه داشت برد موشکهای ایران (شهاب 1، 2 و 3 ، قدر 1 و سجیل 2) بین 300 تا 2200 کیلومتر است و می تواند عمق اسرائیل را مورد اصابت قرار دهد.

دوم: حمله به اسرائیل از مناطق جغرافیایی نزدیک به آن همچون جنوب لبنان و غزه. این حمله از سوی همپیمانان ایران شامل حزب الله لبنان و حماس فلسطین صورت می گیرد و باعث ایجاد چندین جبهه علیه اسرائیل می شود.

سوم: حمله به مصالح صهیونیستی در تمامی نقاط جهان با استفاده از جریانهای دوست و همپیمان ضد اسرائیلی. این حملات حیات تمامی اسرائیلیها در جهان را به مخاطره می اندازد.

چهارم: بستن تنگه هرمز که باعث ایجاد بحران جهانی نفت و افزایش شدید قیمتها در بازارجهانی می شود.

پنجم: حمله به پایگاهها و یگانهای نظامی آمریکایی در منطقه خلیج فارس که این حمله شاید به کشورهای حاشیه خلیج فارس که پایگاههای آمریکایی در آن قرار دارد نیز آسیب برساند. پایگاههای عریفجان کویت، العدید قطر، جبل علی و الظفره امارات از جمله این مراکز حساس برای آمریکا هستند.

در ادامه این گزارش به بررسی توانمندی نظامی ایران در برابر رژیم صهیونیستی اشاره شده و آمده است: ایران با داشتن 550 هزار نظامی، 28 هزار نیروی دریایی ، 52 هزار یگان دفاع موشکی  و توانمندی جذب 650 هزار نظامی دیگر توان بسیار بالایی دارد. البته در جنگ احتمالی نیروی دریایی و هوایی نقش سرنوشت سازی را بازی می کنند.

در مقابل اسرائیل 200 هزار نیروی ارتش و 450 هزار نیروی ذخیره دارد. البته نقطه قوت اسرائیل در نیروی هوایی آنهاست که از 600 فروند جنگنده پیشرفته اف 16 و اف 15 بهره مند هستند.

سوالی که مطرح می شود این است که آیا اسرائیل برای دریافت پاسخ ایران به حمله احتمالی آمادگی دارد؟ آمریکا در برابر به خطر انداختن منافعش در منطقه خلیج فارس و جهان چه دستاوردی خواهد داشت؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پیوندهای روزانه
پيوندها


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 50
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 632
بازدید کل : 123582
تعداد مطالب : 429
تعداد نظرات : 44
تعداد آنلاین : 1


کسب درآمد پاپ آپ
کسب درآمد پاپ آپ